Doručovanie online nákupov

Niektorí nakupujúcich budú chcieť zakúpiť svoje Vianočné darčeky na začiatku decembra, pretože veľký skok v nakupovaní online by mohol komplikovať dodávkový systém. Niektorí obchodníci začali ponúkať bezplatné dvojdňové doručenie bez minimálnej výšky nákupu na Vianoce. Je to len logický krok vzhľadom na to, že Amazon oznámil, že prví členovia budú mať prístup k bezplatnému doručovaniu v rovnaký deň na niektorých produktoch a všetci ostatní dostanú v tejto sezóne bezplatnú štandardnú dodávku.

Zatiaľ čo služba sa zdá byť skvelá, ak zaručuje včasné doručenie, odborníci tvrdia, že kupujúci by mali ešte naplánovať nákup darčekových predmetov a odoslať svoje balíky včas, pretože nárast predaja online pravdepodobne zahltí dodávateľské siete. Tieto očakávajú, že spotrebitelia minú počas tejto sviatočnej sezóny približne 1 bilión dolárov. To zahŕňa zvýšenie predaja elektronického obchodu o 15% (sund vægt).

Vďaka zvýšeným tržbám očakávajú spoločnosti United Parcel Service, FedEx a poštová služba v tomto roku rekordné množstvo balíkov.

Zatiaľ čo regulárne zásielky majú zvyčajne väčší objem, najväčší nárast bezplatných dvojdňových zásielok by mohol viesť k zvýšeniu počtu meškaní medzi expresnými zásielkami v porovnaní s priemernou dovolenkovou sezónou, a dosiahne potenciálne 14 až 15%. Vo všetkých druhoch služieb, vrátane štandardnej prepravy, sa počas prázdnin zvyčajne oneskorí približne 15 až 23% balíkov. Čím viac a jednoduchšie technológia umožňuje zákazníkom nakupovať, tým skôr spotrebitelia skutočne potrebujú byť ochotní vyzdvihnúť darčeky, objednať si darčeky a byť ochotní prijať dary… Ak to neurobia, ohrozujú to, aby mohli mať výrobky, ktoré chcú dodať včas na Vianoce.

Počas posledných niekoľkých dovolenkových sezón dodávateľské spoločnosti ako UPS, DPD či FedEx bojovali s rastúcim počtom predajov online. Spotrebitelia mali v minulom roku vážne obavy, pretože druhý týždeň v decembri 2017 dodávateľské spoločnosti mali stále veľké meškanie po rekordnom Cyber pondelku.

A tento rok plánujú opäť rekordné počty zásielok, pričom spoločnosť UPS očakáva, že bude spracovávať viac ako 800 miliónov balíkov medzi dňom vďakyvzdania a novoročným dňom, čo je viac dvojnásobok vrcholu väčšiny bežných dní dodávok. FedEx plánuje aj tento rok dodať rekordný počet balíkov, pričom medzi čiernym piatkom a Vianocami sa očakáva, že budú najrušnejšie v histórii spoločnosti FedEx. Najväčšou výzvou, s ktorou sa dopravcovia stretávajú počas dovolenkovej sezóny je, že vedia, že sa blíži nápor a predpokladá sa, že bude znova rekordný objem, ale potom je takmer nemožné, aby našli dočasné zdroje. Či už dopravných prostriedkov alebo ľudí a brigádnikov (vand til te).

Spoločnosť UPS plánuje najať 100 000 sezónnych zamestnancov, ktorí budú pracovať vo svojich zariadeniach vrátane niektorých nových a rozšírených. Spoločnosť FedEx plánuje v priebehu najbližších niekoľkých týždňov zamestnať 55 000 pracovníkov, pričom bude pracovať na rozšírených zmenách a zvyšovaní počtu hodín pre súčasných zamestnancov. Táto nová technológia jednoducho uľahčila predaj pre maloobchodníkov, ale čo sa týka dodávateľského reťazca, logistiky, dodania na poslednú chvíľu, ten proste nie je schopný stať sa oveľa efektívnejším v tomto krátkom časovom období. Je len toľko nákladných automobilov; existuje len toľko centier logistiky, existuje len toľko vodičov. A v budúcnosti môžu spotrebitelia očakávať, že budú počuť o Vianociach vo februári a marci, pretože maloobchodníci očakávajú, že používajú umelej inteligencie a strojové učenie, aby určili obdobie, kedy je najlepšie a najlacnejšie kúpiť Vianočné darčeky.